ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A regisztráció elõtt kérjük, figyelmesen olvassa el Általános Szerzõdési Feltételeinket. Ez minden regisztrált felhasználónkra kötelezõ érvényû. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában elérhetõ, késõbbiekben nem kereshetõ vissza, magatartási kódexre nem utal (célszerû ezért annak elmentése). A Ötletes Megoldások Kft. fenntartja magának a jogot a jelen ÁSZF részbeni vagy teljes módosítására a már megszerzett fogyasztói jogok sérelme nélkül. Fontos tudomásul venni, hogy a létrejött egyedi jogügylet részévé a jogügylet létrejötte napján hatályos ÁSZF válik.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének megtételével azt is jelezze, hogy teljes körûen megértette és elfogadta a Ötletes Megoldások Kft. mindenkor hatályos általános szerzõdési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit (Adatvédelmi szabályzat). Elfogadás hiányában jogügylet nem kezdeményezhetõ, joghatás nem keletkezik.
A webáruház mûködésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatos információkat megtalálja az oldalunkon, illetve felmerülõ kérdéseire szívesen válaszolunk a megadott elérhetõségeinken!
ÜZEMELTETÕI ADATOK:
Üzemeltetõ, Cégszerû megnevezés: Ötletes Megoldások Kft.
A társaság székhely / levelezési, postai cím: 1092 Budapest, Erkel u.13/A
A társaság telephely: 1092 Budapest, Erkel u.13/A
Adószám: 25158746-2-43
Közösségi adószám: HU25158746
Cégjegyzékszám: 01-09-203238
Cégjegyzéket vezetõ cégbíróság: Fõvárosi Törvényszék Cégbírósága
Telefon: +36 20 537 5070
Email: info@otletesmegoldasok.hu
Kapcsolattartó: Oláh Krisztián
A cég Statisztikai számjele: 25158746-8211-113-01
A szerzõdés nyelve: magyar
ÁTUTALÁS INFORMÁCIÓK:
Bank neve: K&H Zrt.
Bankszámlaszám: 10403181-50526774-52811007
Bankszámla tulajdonos: Ötletes Megoldások Kft.
Átutalás esetén a közleménybe kérem, tüntesse fel a rendelés számát!
BANKKÁRTYÁS FIZETÉS:
A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt az K&H Zrt. fizetõ oldalára irányítjuk ahol a jelenleg elérhetõ legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlónak csak annyi dolga van, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalon található ellenõrzõ kódot (CVC/CVV) megadják. A Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsájtó bank döntésétõl függõen), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenõrzõkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklõdjön bakjánál.
Kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engadélyezi! Kérjük érdeklõdjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
WEB TÁRHELY SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
Cég megnevezése: Ötletes Megoldások Kft.
Székhely/Levelezési, postai cím: 1092 Budapest, Erkel u.13/A
Telephelye: 1092 Budapest, Erkel u.13/A
Telefon: +36 20 537 5070
Email: info@otletesmegoldasok.hu
Adószám: 25158746-2-43
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
A megjelenített termékek megvásárolhatók interneten keresztül házhozszállítással, személyes átvétellel illetve az üzletünkben is. A termékek mellett feltüntetett árak bruttó árak, és a 27%-os áfát tartalmazzák. Minden megrendelõnknek névre szóló számlát állítunk ki.
Árak
A termékek esetében a feltüntetett ár az a bruttó ár, amennyit fizetnie kell a termékért (ehhez hozzátevõdik a futárdíj, így kapja meg a teljes fizetendõ összeget).
Rendelési információk:
1. Általános információk, a rendelés menete
Rendelés feldolgozása:
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 15 óráig történik. Amennyiben a megrendelését késõbb adja le, azt csak a következõ munkanapon tudjuk feldolgozni. A 15 óráig beérkezett rendeléseket, amennyiben a termék raktáron van, már a következõ munkanap kézbesíti futárszolgálatunk.
A termékek kiválasztása után a vásárlás gombra kattintva a megrendelése elküldésre kerül. Ezután a megadott e-mail címre fog kapni egy visszaigazoló levelet a rendelésérõl, melyben ismét leellenõrizheti a megadott adatokat illetve a rendelt termék(ek)et. Eltérés esetén az ott megadott e-mail címen vagy telefonszámon tud értesíteni minket.
A rendelés menete:
1. Regisztráljon az oldalon
2. A megadott e-mail címre kap egy visszaigazolást
3. Jelentkezzen be
4. A "KOSÁRBA TESZ" gombra kattintva a termék a kosárba kerül.
5. Az Ön neve melletti legördülõ menüben a kosár ikonra kattintva megtalálja a kiválasztott termékek listáját
6. Szállítási illetve számlázási cím megadása
7. "Megrendelés megerõsítése" gombra kattintás
8. Visszaigazoló e-mail megérkezik. (Amennyiben az nem történik meg valószínûleg rosszul adta meg az e-mail címét vagy telített a postafiókja. Kérjük, ellenõrizze a spam- mappáját is!)
Regisztráció törlése:
E-mailben (info@otletesmegoldasok.hu) tudja jelezni, ha töröltetni szeretné regisztrációját.
Termékek kosárba helyezése:
Ha egy terméket meg szeretne rendelni, kattintson a termék mellett található "Kosárba tesz" gombra! A sikeres kosárba helyezést egy felugró ablak is jelzi, ahol folytathatja a vásárlást vagy egybõl a kosár tartalmához ugorhat.
A termék adott vásárlás gombjának többszöri megnyomásával a termék darabszáma a kosárban is arányosan nõ.
Kosár:
A kosarat bármikor elérheti a felsõ sorban található neve melletti ikon legördülõjében kosár gomb megnyomásával.
Vásárlás véglegesítése:
Ezt akkor tegye meg, ha a kosara tartalmával elégedett és a kiválasztott termékeket valóban meg szeretné vásárolni. A megrendelõlap teljes kitöltése kötelezõ, hiszen ez a rendelés leadásának alapvetõ feltétele.
Kitöltés:
Kérünk minden adatot pontosan és körültekintõen adjon meg. A csillaggal jelzett részek kitöltése kötelezõ! Ne legyen kivétel ez alól a telefonszám sem, mert ha azt nem adja meg, akkor nem tudjuk telefonon visszaigazolni a rendelést.
Megjegyzés:
Az üzenet mezõben a rendeléssel, szállítással kapcsolatos kérdéseit teheti fel, illetve egyéb információkat adhat meg (pl.: kapucsengõn más a felirat, csak bizonyos napszakban felel meg a kiszállítás, stb.).
Számlázási, szállítási cím módosítása:
A kosár tartalma felett láthatja a személyes adatlapot, amit itt is felülírhat, pl.: ha máshova kéri a szállítást, illetve a számlát, mint a hivatalos lakcíme.
Vásárlás:
Ha mindennel végzett, akkor a rendelése befejezését a MEGRENDELÉS MEGERÕSÍTÉSE gombra kattintva teheti meg. Ezután a megadott email címre 48 órán belül fog kapni egy visszaigazoló levelet a rendelésérõl, melyben ismét leellenõrizheti a megadott adatait illetve a rendelt termék(ek)et. Eltérés esetén az ott megadott email címen vagy telefonszámon tud értesíteni minket. A vásárlás véglegesítése(visszaigazolás) után a szerzõdés közöttünk létrejön.
Rendelés törlése:
Rendelését a visszaigazoló e-mailben küldött linkre kattintva mindaddig törölheti, amíg azt nem adtuk át a futárszolgálatnak. Rendelés törlését kérheti telefonon: +36 20 537 5070 vagy e-mailben: info@otletesmegoldasok.hu
Elállás:
Joga van interneten történõ vásárlás esetén a termék átvételtõl számított 14 napon belül a vásárlástól indoklási kötelezettség nélkül elállni. Az elállás határidõben történik, ha 14 napon belül elküldi írásbeli nyilatkozatát az info@otletesmegoldasok.hu email címre. több termék egyidejû rendelése esetén az elállási határidõ attól a naptól kezdõdik, amikor az utolsó terméket átvette. A nyilatkozata mindenképp tartalmazza a rendelési nevét, a címét, a visszaküldeni/visszahozni kívánt termékeket, a rendelés dátumát, valamint jó, ha feltünteti a rendelési azonosítót is. Ebbõl a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozatot is. Internetes oldalunkon is www.otletesmegoldasok.hu letöltheti az elállási/felmondási nyilatkozatot vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelmûen kifejezõ egyéb nyilatkozatot. Ha emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk. Fontos, hogy a nyilatkozat elküldésétõl számított legkésõbb 14 napon belül a terméket visszajuttassa üzletünkbe. Határidõben visszajuttatottnak minõsül, ha a feladás 14 napon belül megtörténik.
A csomag cégünkhöz történõ beérkezését követõen videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges késõbbiekben történõ félreértések elkerülése végett van szükség, például, ha a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt). Amennyiben ennél a vizsgálatnál jelen kíván lenni és ezt az elállási nyilatkozat megtételénél jelezte, akkor a termék hozzánk való megérkezésétõl számított 2 munkanapon belül megírjuk a bontás idõpontját, amely legfeljebb az értesítés megküldésétõl számított 3 munkanap. Az elkészült felvételt az általános elévülési idõig (jelenleg 5 év) tároljuk és abból csak Hatóságok és igénye szerint – a költségek vállalása esetén – Ön részére adunk másolatot. Amennyiben a vásárlásért futárdíjat is fizetett, cégünk azt is visszatéríti Önnek (kivéve a normál szállítási módon felül esetlegesen választott extra szolgáltatás díját), de a visszaküldés díja Önt terheli, valamint kötelezhetõ a nem rendeltetésszerû használatból eredõ károk megtérítésére is! A cég köteles a visszahozott termék kézhezvételétõl számított 14 napon belül visszatéríteni a vételárat, amit vásárláskor fizetett. A visszatérítést cégünk mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevõ nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettõ közül a korábbi idõpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés módja a vásárlás szerinti fizetési mód (futárszolgálatunk nem szállít ki pénzt, így vagy személyesen készpénzben, vagy banki átutalás, esetleg postai csekken), de a vásárló kérésének megfelelõen más módon is történhet, amellyel semmilyen többletköltség nem terheli Önt.
A termék visszavételéhez nem köteles az eredeti számlát elhozni, azonban köteles az összes tartozékot visszaszolgáltatni,így a termékhez tartozó dokumentációt(pl. jótállási jegy) is. Követelhetjük a termék jellegének, tulajdonságainak és mûködésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredõ értékcsökkentés megtérítését.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl.: hírlap, folyóirat és idõszaki lap tekintetében, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében ha az átadást követõen a fogyasztó a csomagolást felbontotta, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követõ felbontása után nem küldhetõ vissza, romlandó vagy minõségét rövid ideig megõrzõ termék tekintetében, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követõen elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, olyan nem elõre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelmûen a fogyasztó személyére szabtak). Az elállási jog csak a fogyasztónak minõsülõ Vevõk által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.
2. Egyedi esetek szabályai
Adatlap, adatmódosítás:
A regisztrációkor megadott adatait használjuk a rendelések teljesítéséhez is, ezért nagyon fontos, hogy valós és aktuális adatokat adjon meg! Adatai módosítását e-mail-ben tudja kérni az info@otletesmegoldasok.hu-ra írt levéllel vagy postán a 1092 Budapest, Erkel utca 13/A. címen.
Szállítási és fizetési lehetõségek:
Az oldalunkon megrendelt termékeket az GLS Hungary Kft. futárszolgálat segítségével, átutalással vagy utánvételes (a csomag átvételekor a kézbesítõnek fizetendõ) küldeményként tudjuk eljuttatni Önhöz, amennyiben azt szeretné. Futárszolgálatunk az egész ország területén igénybe vehetõ. Futárszolgálat:
A kiszállítás az GLS Hungary Kft. segítségével történik, amely kiváló szállítmányozási szolgáltatást nyújt.
Ennek keretében igénybe vehetõ:
Házhoz-szállítás minden magyarországi címre
Országosan 2-3 munkanap kézbesítési idõ
Országosan választható a GLS Hungary Kft. futárszolgálattal történõ kézbesítés. A futárszolgálat munkatársai a feladástól számított 48 órán belül vállalják a csomagok kézbesítését. Mivel a futárok napközben dolgoznak, kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkanapokon 9-17 óra között át tudja valaki venni a csomagot!
Szállítási díjak:
Szállítási díj 1990 Ft
Fontos! A hétfõtõl csütörtökig 15 óráig leadott rendelések a következõ 1-2 munkanap folyamán kerülnek kiszállításra.
A hétfõtõl csütörtökig 15 óra után leadott rendeléseket 2 munkanap múlva szállítja ki a futárszolgálat.
A pénteken 15 óra elõtt leadott megrendeléseket leghamarabb hétfõn, legkésõbb kedden kapja kézhez.
A pénteken 15 óra után leadott megrendelések kedden kerülnek kiszállításra. Felhívjuk a figyelmet, hogy az ünnepnapok változást okozhatnak a kiszállításban!
FONTOS! A jótállási jegyet a csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítéskor a futár elõtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzõkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzõkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
FONTOS! Munkatársaink minden esetben hibátlan, és sérülésmentes terméket tesznek bele a csomagba. A csomagot külsõs cég szállítja ki Önnek, és sajnos ritka esetben elõfordulhat, hogy szállítás közben sérül a csomag. Kérjük, hogy amennyiben módjában áll, bontsa ki a csomagot a futárszolgálat munkatársa jelenlétében és gyõzõdjön meg róla, hogy sérülésmentes terméket kapott-e. Kérjük, hogy amennyiben sérült a csomagolás vagy rongálódott lenne a termék, amikor átveszi a csomagot, kérje meg a kézbesítést végzõ futárt, hogy vegyen fel jegyzõkönyvet a sérülésrõl. A futárszolgálat szabályzata értelmében ugyanis csak ebben az esetben tudják elfogadni a reklamációt. Megértését köszönjük!
Fizetés:
Kiszállítás esetén átutalással vagy utánvétellel történõ fizetés lehetséges.
Szavatossági jogok, jótállás:
Szavatossági, jótállási kötelezettségeinknek a Polgári törvénykönyv, a 151/2003 (IX.22.), a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletek, valamint a 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet rendelkezéseinek megfelelõen teszünk eleget.
A vásárló számára nyitva álló, a termékhez járó jótállási jegyen meghatározott jótállási idõ alatt vagy kicseréljük, vagy szükség esetén szervizünk megjavítja az esetlegesen meghibásodott olyan termékeket, amelyekre jótállási kötelezettségünk kiterjed.
Minõségi kifogás esetén szavatossági illetve jótállási igény érvényesíthetõ. Szavatosságnál és jótállásnál ugyanazokat az igényeket lehet érvényesíteni (javítás, csere, árleszállítás, elállás a szerzõdéstõl), az eltérés abban van, hogy az eladó mennyi ideig köteles helytállni, illetve kit terhel a bizonyítási kötelezettség.
A jótállás kedvezõbb a vásárló számára a szavatosságnál, mert a jótállási idõ alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, míg szavatosságnál ez csak a vásárlást követõ hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.
Amennyiben nincs a termékre jótállás vagy az már eltelt, szavatossági jogokat lehet érvényesíteni. A jogszabály elõírja, hogy minõséghibás vagy csökkent értékû áruk értékesítése esetén a vásárlót tájékoztatni kell a minõségi hibáról, amely miatt leértékelték. Emiatt utólag nem élhet reklamációval a fogyasztó.
Gépek:
Üzletünk igyekszik mindent megtenni a kényelme érdekében, éppen ezért elegendõ számunkra a géphez kapott jótállási jegy megõrzése a jótállási igény érvényesítése esetére. A megvásárolt gép számát regisztráljuk rendszerünkben, így a szám és a jótállási jegy kellõen bizonyítja, hogy az esetlegesen javításra szoruló gépet nálunk vásárolta. Javasoljuk, hogy a számlát is õrizze meg, mert a gyártók, forgalmazók, szakszervizek kérik bemutatni.
Speciális esetek:
A minõségi kifogás intézéséért a forgalmazó, eladó – tehát az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza – a felelõs. Amennyiben a fogyasztó javítást szeretne, akkor fordulhat közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálathoz is, minden más esetben viszont a forgalmazóhoz kell fordulni.
Jótállással vagy szavatossággal kapcsolatban, természetesen minden további kérdésre választ adunk az info@otletesmegoldasok.hu email címen.
3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet szerinti tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról:
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Ötletes Megoldások Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsõ esetben – a szerzõdéstõl is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstõl számított hat hónapon belül a kellékzavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Ötletes Megoldások Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó szerszámszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról szerzõdés alapján a Ötletes Megoldások Kft. jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidõn belül illetik meg jótállás alapján?
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.”
A törvényt értelmezve, érthetõen:
Jótállás, garanciaidõ:
Jótállás: Az új tartós fogyasztási cikkekre a jogszabály egy éves jótállási határidõt ír elõ, amely az átadás, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdõdik.
Nem számít bele a határidõkbe a kijavítási idõnek az a része, amely alatt a vásárló a megvásárolt dolgot nem tudja rendeltetésszerûen használni. A határidõ a dolognak vagy részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkezõ hiba tekintetében újból kezdõdik.
Kellékszavatosság:
Üzletünk hibás teljesítése esetén a Polgári Törvénykönyv szabályai és a 45/2014(II.26.) Korm. rendelet szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet velünk szemben, ha a termék már annak átvételekor hibás volt, csak se Ön, se mi nem tudtunk róla. Ennek keretében kérhet: kijavítást vagy kicserélést (kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna). Ha ezeket nem kérte/nem kérhette, úgy igényelhet árleszállítást, illetve a hibát mi magunk is kijavíthatjuk. Ha mindezen opciók közül egy sem vezet eredményre, végsõ esetben elállhat a vásárlástól. Választott kellékszavatossági joga helyett egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön köteles viselni (kivéve, ha miattunk kellett másikat választania). A hibát köteles vagy annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni velünk.
A szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogai már semmiképpen sem érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidõ egy hónap.
A termék átvételétõl (teljesítés) számított hat hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. Hat hónap eltelte után azonban már
Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
Termékszavatosság:
Termékhiba esetén választhat, hogy a fenti kellékszavatossági igényeit nálunk kívánja-e érvényesíteni, avagy közvetlen a gyártót, keresi meg (termékszavatosság). Termékszavatossági joga keretében kérheti a hibás termék (vagy minõségi hibás, vagy nem felel meg a leírásban adott tulajdonságoknak) kijavítását vagy kicserélését. Igénye a termék gyártója általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthetõ. E határidõ elmulasztása jogvesztõ. A termék hibáját Önnek kell bizonyítani. Itt kívánom felhívni a figyelmét, hogy közvetlen a gyártó megkeresése esetén gyorsabb ügyintézésre számíthat és esetenként a gyártó azonnal új gépet adhat. (Korábban segítségképp felsoroltuk az elérhetõségeiket Ön számára.)
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.
Fontos! Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igénye eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét már a gyártóval szemben érvényesítheti.
Adatkezelés:
Kérjük, hogy az Adatvédelmi szabályzatunkat is olvassa el figyelmesen, hiszen itt csak röviden összefoglalva van megfogalmazva. A honlapon keresztül történõ vásárláshoz elõször regisztrálnia kell a rendszerben. A regisztráció folyamán megkérjük, hogy adja meg teljes nevét, e-mail címét, telefonszámát, szállítási és számlázási címét. Adatkezelési jogosultságunk az Ön hozzájárulásán alapul, amely hozzájárulást a regisztrációval adja meg. Az itt megszerzett adatokat szigorúan bizalmasan kezeljük, harmadik félnek nem szolgáltatjuk ki, kizárólag törvény által szabályozott esetben, az adatbiztonság maximális szem elõtt tartásával. Kivételt képez ez alól a kézbesítést végzõ futárszolgálat. A kézbesítéshez szükséges adatokat a futárszolgálat rendelkezésére bocsátjuk. A regisztráció folyamán egy az Ön által választott jelszót állíthat be adatai védelmére. Regisztráció után lehetõsége van adatai megváltoztatására vagy regisztrációja törlésére (e-mailen vagy telefonon keresztül). Adatait a törlési kérelme megtételéig kezeljük, amely törlést bármikor van lehetõsége kérni.
A regisztráció illetve a vásárlás során megadott adatok a cég saját nyilvántartásába kerülnek, amelyhez harmadik fél nem férhet hozzá. Ezeket az adatokat szigorúan bizalmasan kezeljük.
Arról tájékoztatjuk, hogy adatai megadásával hozzájárul, hogy új termékeinkrõl e-mailben ismertetõt küldjünk az Ön számára. Amennyiben úgy érzi, hogy a személyes adataihoz fûzõdõ jogaiban sérelem érte, ez esetben tiltakozhat az adatkezelés ellen és Bírósághoz is fordulhat.
Jogorvoslati lehetõséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóságnál lehet élni:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Telefax: +36 (1) 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Jogai, lehetõségei részletes szabályait az adatkezelési tájékoztatónk és az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendelete (általános adatvédelmi rendelet) tartalmazza.
Panaszkezelés:
Észrevételeit, esetleges panaszait az info@otletesmegoldasok.hu email címre várjuk. Esetleges panaszát rögzítjük és kezeljük.
A törvény szerint a vásárló a hiba felfedezése után a körülmények által lehetõvé tett legrövidebb idõn belül köteles kifogását a kereskedõvel közölni. A jogszabály fogyasztói szerzõdések esetében megállapít egy két hónapos határidõt, amelyen belül a kifogásközlés kellõ idõben megtettnek minõsül. Amennyiben késõbb jelenti be valaki a hibát, az még önmagában nem jár jogvesztéssel, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell térítenie a vásárlónak az eladó felé. A kifogás - eltérõ rendelkezés hiányában - bármely alakban közölhetõ, tartalmi megkötés sincs, elegendõ azoknak a tényeknek a felsorolása, amelyekbõl alaposan következtetni lehet a hibás mûködésre vagy az alkalmatlanságra.
A vásárlást követõen minõségi kifogást jelent be, akkor errõl jegyzõkönyvet veszünk fel, amelyben rögzítjük:
a nevét, címét
a fogyasztási cikk megnevezését, vételárát
a vásárlás idõpontját
a hiba bejelentésének idõpontját
a hiba leírását
az Ön által érvényesíteni kívánt igényt
a kifogás rendezésének módját
A jegyzõkönyv másolatát eljuttatjuk Önhöz. Ha a bejelentéskor nem tudunk nyilatkozni az igénye teljesíthetõségérõl, akkor álláspontunkról legkésõbb három munkanapon belül értesítjük.
Ha a kifogás rendezésének módja az igényétõl eltér, ennek indokolását a jegyzõkönyvben meg kell adni. Tehát például, ha a termék elsõ meghibásodásakor cserét szeretne, de mi javítani kívánjuk a terméket, akkor ezt indokolhatjuk azzal, hogy megfelelõ határidõn belül teljesen kijavítható a hiba, illetve a javításhoz képest a csere aránytalan többletköltséggel járna számunkra.
Cégünk konfliktus esetén mindenképp törekszik a békés megoldásra, tájékoztatjuk, hogy joga van békéltetõ testülethez fordulni:
Budapesti Békéltetõ Testület
Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Postai címe: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Az egyes megyékben található békéltetõ testületek elérhetõségét itt megtekintheti.
A jelen általános szerzõdési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevõk között kötött szerzõdésekrõl szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
Jelen ÁSZF a www.otletesmegoldasok.hu oldalra való közzétételével lép hatályba. Az ÁSZF megváltoztatására a Ötletes Megoldások Kft. egyoldalúan jogosult, amennyiben ezt jogi vagy egyéb szabályozások módosulása indokolttá teszi. Felek közötti mindennemû nézeteltérés esetén a békés úton történõ megállapodást részesítik elõnyben.
Amennyiben a fogyasztó jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy lakóhelye vagy a szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett mûködõ Békéltetõ Testülethez. A Ötletes Megoldások Kft-t a békéltetõ testületi eljárásban együttmûködési kötelezettség terheli.
A járási hivatalok elérhetõségeit itt találja.
Online vitarendezés
Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. Az online vitarendezési platformon az ûrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az ûrlaphoz célszerû csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.
További rendelési információk
1. A rendeléseket beérkezési sorrendben dolgozzuk fel.
2. A kiszállítás elõtt munkatársunk telefonon vagy e-mailen értesíti a rendelése állapotáról.
3. Az oldalon szereplõ árak, termékleírások tájékoztató jellegûek, az esetleges elírásokért cégünk nem vállalhat felelõsséget.
4. Postai úton való kiszállításra nincs lehetõség. (Csak futárszolgálatunk van.)
5. A szavatossági, jótállasi ügyintézéshez elengedhetetlenek a garanciához szükséges okmányok:
Jótállási jegy
Nyugta/számla
Pontos hibaleírás
A szavatossággal, jótállással kapcsolatos kérdéseket telefonon vagy e-mailes elérhetõségünkre várjuk, mely lehetõvé teszi a gyors és gördülékeny ügyintézést.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a otletesmegoldasok.hu általános szerzõdési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit (Adatvédelmi szabályzat).
A Ötletes Megoldások Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. A módosított rendelkezések az azok hatályba lépését követõen leadott megrendelésekre alkalmazandók. Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl szóló 2011. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadók.